Noord Argentinie

14 augustus 2012 - La Paz, Bolivia

Beste volgers,

Wij gaan onze laatste week morgen in, dus is het tijd voor ons voorlaatste verslag. We waren gebleven in het dorpje Humahuaca waar we de volgende dag een poppenkast voorstelling hebben kunnen zien van San Franciso. Om 12 uur smiddags ging er voor een paar minute lang een luikje open en daar stond dan een beeld in die wat bewoog.. Na dit spectakel gingen wij lekker in het zonnetje een boekje lezen. En s´avonds aten we in een ander restaurant precies hetzelfde menu als de avond ervoor..

De volgende dag eerst weer lekker van het zonnetje genoten en een boekje gelezen, de Hunger Games werden verslonden door ons beide. S´middags weer met een busje naar de volgende bestemming, na 40 minuten waren we er al: Tilcara. Hier weer tasjes neergezet en deze keer ging Marlieke op jacht naar een hostel in de hitte terwijl ik weer in de Hunger Games stapte. Marlieke koos een Hostel uit waar we blijkbaar in hippieland kwamen.. de hele dag zaten die mensen te trommelen op een trommeltje. We gingen er mee slapen en werden er mee wakker. Wel een erg schattig dorpje Tilcara. We beginnen nu wel te merken dat het hier allemaal duurder begint te worden. Het zijn zeg maar dezelfde prijzen alleen dan in een andere munteenheid.. Waar we in Bolivia alles nog door 8 konden delen is het hier gedeeld door 5,5.. Autsj.

De volgende dag huurden we een fietsje bij een manneke en gingen we een stukje fietsen. Het is hier in de omgeving meer als 30 graden dus dit was wel even lekker. We gingen eerst naar het oude fort dat hier staat, na 10 euro te hebben betaald mochten we naar binnen en kregen we op de top een mooi uitzicht maar daar bleef het ook wel bij. Stelde verder niet zo veel voor… Onderweg nog geweldig once upon a time in the west moment, waarbij er ineens zo´n baal met takken voorbij vliegt.. niceee Die avond was een gast in het hostel nog jarig, dus kochten we een biertje voor deze vent en luisterden we even naar het getrommel van de hippies… Helaas gingen zij nog tot half 3 door en lagen wij om 11 uur al in bed.. :o

Na Tilcara gingen wij op aanraden van Martine door naar Purmamarca. Hier zouden gekleurde Bergen zijn die het bezoek wel waard zouden zijn. Na 20 minuten met de bus waren we er al.. hier op jacht naar een hostel waar we uiteindelijk in een mooi groot ding te zitten kwamen. Die middag nog om de 7 collor mountains heen gewandeld.

Na Tilcara gingen we met een overstap in Jujuy (even snel dvd´s kopen op de markt J) naar Salta toe. Op het busstation werden we gelijk aangesproken voor een hostel en zodoende kwamen we in Hostel La Linda. Mooi plekje met wifi en gedeelde badkamers. Hier konden we ook eindelijk de was weer wegbrengen en hebben we wat rondgelopen en gezocht naar mogelijke vliegtickets. Helaas waren deze naar Iguazu veels te duur en Buenos Aires was het ook niet waard om te vliegen dus besloten we maar voor een bus te gaan ofzo tegen de tijd dat we weggingen.
Die avond gingen we nog naar de Bioscoop in Salta. Hier heft Marlieke eindelijk weer Sushi op en i keen Big Mac… even lekker westers dus! Daarna Batman gekeken die om 22:00 begon en hij was afgelopen om 01:00.. pfff lange film maar wel goed!

De volgende dag spraken we af met Ilse en Roos. Die hadden ook nog een gezellig Iers meisje mee en met hun hebben we de rest van de dag doorgebracht. Was weer gezellig! Eerst een lunch en alle verhalen gedeeld van de afgelopen tijd (Uyuni etc) en daarna op zoek naar een autoverhuur. Zij hadden het idee om vanuit Salta naar Iguazu te gaan rijden met zn 4en.. topidee! Alleen was dit helaas niet haalbaar door de hoge kosten.. Wij hebben die avond nog snel een motor kunnen huren voor 40$ per dag en daarna hebben we weer samen gegeten bij een druk restaurantje nadat we eerst bij het hostel wat wijntjes hadden gedronken J
Na een heerlijke maaltijd met veel vlees besloten we de stad in te gaan en om te gaan stappen. We waren om kwart voor 1 het restaurant uit en nog waren er mensen net binnengelopen… echt laat eten die mensen hier..
Dieavond dikke party in de Amnesia,  reggae en beetje clubmuziek en voor je het weet was het al half 3. Aangezien wij de volgende ochtend vroeg weg wilden met de motor besloten we daarom om terug te gaan. Afscheid moeten nemen helaas van Ilse en Roos en nu dan ook Rachel. Mooie tijd gehad met die 2 dames! Die gingen nu richting Mendoza en wij dus met de motor rond Salta..

De volgende ochtend om 9 uur bij de verhuur, was ie dicht.. ik zag het hiere ven afronden en de volgende keer het motorrij verhaal typen, want we moeten un de bus naar Buenos Aires halen!

De volgende keer: mooie omgevingen met motorrijden, lekke band onderweg, 3,5 uur wachten en hulpzame bevolking!

Groeten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tieme platje:
    14 augustus 2012
    weer een leuk verhaal. Blijf nog effe lekker genieten voor jullie terugvlucht begint. Wanneer en hoe nu naar Buenos Aires? Liefs